Cart 0
Events pioneering in responsible plastic use
bg_dark.jpg
 

Het belang van deze boodschap 

Het doel van de boodschap is het motiveren van bezoekers om beker/ fles na drinken in te leveren en het informeren over de impact van gebruikte drinkbekers & -flessen op de grond.

 
 
icon_reusable.png

REUSABLE CUPS

Helaas worden ook herbruikbare bekers vaak nog te weinig hergebruikt. Eenmaal op de grond raken ze beschadigd, waardoor ze minder vaak kunnen worden ingezet. Of ze belanden in afvalbakken, waardoor ze onvindbaar zijn. Een niet hergebruikte hardcup is niet duurzaam.

icon_recycable.png

RECYCLABLE CUPS

Bekers die op de grond terecht komen worden vermengd met zand of via inzamelbakken vermengd met ander afval. Met meer dan 0-5% vervuiling kunnen deze bekers niet opnieuw worden gerecycled.

Zwart.png
 

De campagne

Geen merk is de afzender, de campagne is geïnitieerd door Plastic Promise en wordt endorsed door onder andere Green Events, VVEM en ook Plastic Promise ambassadeur Sam Feldt.

Geen drinkmethode is de hero. Voor alle type bekers, flessen, festivals en braderietjes is een plekje in deze beelden, omdat we alle Nederlandse festivalbezoekers willen én aansporen de beker niet op de grond te gooien. Het is een algemene oproep, zoals Celebrate Safe en NIX18.

 
 

Waarom meedoen?

De bezoeker is een belangrijke schakel als het gaat om het herbruikbaar of recyclebaar maken van de bekers en flesjes. Als we de krachten bundelen van alle grote merken en festivalorganisatoren, bereiken we gezamenlijk alle festival bezoekers. Zij zijn hard nodig om onze drinkbekers en flessen weer hoogwaardig te kunnen recyclen of hergebruiken. Een ambitie die we gezamenlijk hebben uitgesproken tijdens de Plastic Promise.

Bewustwording en gedragsverandering zijn moeilijk realiseerbaar. Het is daarbij belangrijk dat een boodschap consistent en consequent herhaald wordt. Alleen door een industrie brede aanpak kunnen we het verschil maken.

 
Zwart.png
Blanco-NL-Optie-A-FB-post-1080x1350.jpg
Blanco-NL-Optie-B-FB-post-1080x1350.jpg

Download de mediakit

De mediakit is ontwikkeld in samenwerking met Boomerang Agency en gedragswetenschappers en is toepasbaar voor zowel grootschalige festivals als kleinere, lokale evenementen. Alle materialen zijn digitaal, om overbodige productie en transport te voorkomen.