Promise_green_solid.png

Join the Movement

We streven ernaar dat binnen 3 jaar minimaal 50% van alle plastic wegwerpartikelen (zoals bekers, borden, bestek en rietjes) door herbruikbare producten is vervangen of hoogwaardig gerecycled wordt. Onderstaande partijen hebben een individuele ‘promise’ gedaan welke bijdraagt aan het realiseren van deze doelstelling.

Naast organisatoren van festivals, sport- en zakelijke evenementen, kunnen ook drankmerken en andere leveranciers hun naam verbinden aan dit platform door zich aan te melden. Bedrijven die zich aansluiten, worden onderdeel van een groeiende groep duurzaamheidspioneers, waarbij ze de mogelijkheid krijgen hun kennis en netwerk te verbreden en te versterken.

ABinBev

Passie voor bier, kwaliteit en verantwoordelijkheid. Daar staan we voor. Als brouwer zijn we afhankelijk van natuurlijke ingrediënten en begrijpen we als geen ander hoe belangrijk een schoon en gezond milieu en klimaat zijn.

Lees verder »

Amsterdam Dance Event

Door middel van de conferentie van het Amsterdam Dance Event kunnen we op een positieve manier promotors, festival- en evenementenorganisatoren en producenten beïnvloeden.

Lees verder »

Amsterdam Marathon

De TCS Amsterdam Marathon bestaat sinds 1975 en is in die tijd gegroeid van enkele honderden deelnemers naar een evenement met tienduizenden lopers en bezoekers. Het wordt georganiseerd door Le Champion, dat haar bestaansrecht ontleent aan de bevordering van een gezonde en actieve samenleving.

Lees verder »

Air Events

Air Events (Amsterdam Open Air, Milkshake, Festival Macumba, Valhalla) streeft ernaar om binnen 3 jaar minimaal 70% van alle plastic wegwerpartikelen die worden gebruik tijdens op/afbouw en show te verbannen of te vervangen door herbruikbare producten of hoogwaardig te recyclen.

Lees verder »

 

Bar-le-Duc

Bar-le-Duc is het eerste en enige watermerk met een PET fles van 100% gerecycled plastic. Hiermee toont het merk aan verantwoord met plastic om te gaan en de impact op het milieu te zo klein mogelijk te maken. Het vorm geven van een circulaire economie heeft hierbij een hoge prioriteit.

Lees verder »

Booking.com

Booking.com is wereldwijd marktleider in het online boeken van accommodaties. Met een missie om mensen de wereld te laten beleven investeert Booking.com in technologie die het reizen eenvoudiger maakt. Omdat onze onderneming blijft groeien en zich continu blijft ontwikkelen, maken wij ons hard om ervoor te zorgen dat onze bestemming wereldwijd de moeite waard blijven om te bezoeken.

Lees verder »

Coca-Cola

Coca-Cola is op vele gebieden en manieren actief om haar bedrijfsvoering zo duurzaam mogelijk te maken: van het winnen van grondstoffen, tot productie, vervoer, energie, afval, water, ingrediënten en verpakkingen.

Lees verder »

Dekmantel

Dekmantel streeft er naar in de komende jaren in grote mate (met als wens volledig) te reduceren in het gebruik van wegwerpplastic. Dit zal worden gerealiseerd doormiddel van verschillende maatregelen die in de komende twee jaar worden doorgevoerd.

Lees verder »

 

DGTL

Door ons revolution programma hebben wij de afgelopen jaren de overgebleven hoeveelheid aan plastic dusdanig gereduceerd dat we de ruimte hebben voor het delen van onze kennis en het stellen van hoge ambities.

Lees verder »

Eurosonic-Noorderslag

Zoals vastgelegd in onze duurzaamheidsvisie ‘Music for ever’ werkt Eurosonic Noorderslag aan de toekomst van haar festival en neemt maatregelen om de impact van haar activiteiten op het milieu tot een minimum te beperken.

Lees verder »

Gemeente Amsterdam

Amsterdam zet vol in op duurzaamheid. In een duurzame hoofdstad zijn vanaf 2020 alleen nog maar duurzame events. Dat regelt de gemeente via het wel (of juist niet) verstrekken van een evenementen vergunning.

Lees verder »

Grolsch

Koninklijke Grolsch heeft een ambitieus duurzaamheidsbeleid waarin circulaire verpakkingen en de energietransitie een belangrijke focus zijn. De ‘plastic promise’ van Grolsch is dat wij eind 2020 nagenoeg alle evenementen en festivals die wij actief sponsoren met onze merken, kunnen voorzien van zogenaamde circulaire drinkbekers.

Lees verder »

 

Heineken

‘Wij streven ernaar dat binnen 3 jaar 50 % van onze plastic bekers door herbruikbare bekers is vervangen of hoogwaardig gerecycled wordt’

Lees verder »

ID&T

ID&T zal zich met haar evenementen Welcome to the Future en Mysteryland inzetten om het gebruik van wegwerplastic op het festivals te reduceren. In het evenementenbeleid zullen verschillende initiatieven opgenomen worden om deze doelstelling te realiseren.

Lees verder »

Kultlab

In 2019 willen we op geen enkel evenement van Kultlab nog disposables zien.

Lees verder »

Lipton

Lipton Ice Tea is jaarlijks op meer dan 145 festivals aanwezig en is op veel van deze festivals zichtbaar in de vorm van een activatie, zoals de bekende Lipton T-Room.

Lees verder »

 

Mandala

Een mandala is als het ware een blauwdruk van de oneindigheid van het bestaan. Vanuit deze eeuwenoude wijsheid wordt ons festival vormgegeven. Dus: niet alleen rekening houden met elkaar, maar ook met onze omgeving.

Lees verder »

Ploegendienst festival

Een festival is als een kleine samenleving. Een plek waar een organisatie regels en processen kunnen instellen, uitproberen en toepassen, om zo een samenleving te creëren volgens waarden die voor Ploegendienst belangrijk zijn.

Lees verder »

Q dance

Q-dance zal zich met haar outdoor evenementen inzetten om het gebruik van wegwerp plastic op het festivals te reduceren.

Lees verder »

Sam Feldt

Als je bewust bent naar wat voor impact plastic heeft op het welzijn van de planeet wordt je werkelijk elke dag geconfronteerd met de immense scale van het probleem, maar ook ben ik dagelijks meer gemotiveerd om mijn profiel en reach te gebruiken hier iets aan te doen.

Lees verder »

 

Solar

Onder de noemer ‘Love People & Planet’ toont Solar weekend festival haar maatschappelijke betrokkenheid en wordt het festival stap voor stap duurzamer georganiseerd.

Lees verder »

Vierdaagsefeesten

Vierdaagsefeesten. Een vrij, toegankelijk en waardevol evenement voor de generaties van nu en straks. Vierdaagsefeesten is levenslust, gedeelde kennis en een enorm enthousiasme.

Lees verder »

Vrumona

Vrumona’s missie is Goed en Gezond drinken voor iedereen, met een sterke focus op zowel gezondheid als duurzaamheid.

Lees verder »

YOUR productions

Binnen 3 jaar minimaal 50% van onze opdrachtgevers te bewegen om over te gaan op een circulair beker systeem op hun festivals.

Lees verder »

 

DeFabrique Evenementen

Eind 2019 heeft DeFabrique Evenementen minstens 80% van haar single-use plastics geëlimineerd of vervangen door duurzamere alternatieven.

Lees verder »

Swinkels Family Brewers NV

Swinkels Family Brewers NV wordt inmiddels geleid door de 7de generatie van de familie Swinkels. Zoals de familie zelf zegt: we hebben het bedrijf in bruikleen van de kinderen en kleinkinderen. Dat betekent dus dat we zuinig op onze spullen zijn en altijd kijken naar de lange termijn.

Lees verder »

MOJO

MOJO Concerts gebruikt vanaf de zomer 2019 alleen hernieuwbare biobased disposables op haar festivals en concerten. Hiermee kiest MOJO Concerts bewust voor biobased drinkbekers die gerecycled worden tot nieuwe hoogwaardige grondstoffen en biobased bordjes, bakjes, bestek en servetten in de horeca die, waar mogelijk, gecomposteerd worden.

Lees verder »

Loveland

Loveland is al jaren bezig met het intensiveren van haar duurzaamheidsbeleid. Op dit moment zijn wij bezig om voor onze festivals het duurzaamheidskeurmerk van FutureProofFestival te behalen.

Lees verder »

 

 

De volgende organisatoren onderschrijven de doelstelling en zijn onderdeel van de Plastic Promise community.