Coca-Cola

Coca-Cola

0.00

Coca-Cola is op vele gebieden en manieren actief om haar bedrijfsvoering zo duurzaam mogelijk te maken: van het winnen van grondstoffen, tot productie, vervoer, energie, afval, water, ingrediënten en verpakkingen.

Lees verder »

Add To Cart

Coca-Cola wil een circulaire festival beleving bieden in 2025

Coca-Cola is op vele gebieden en manieren actief om haar bedrijfsvoering zo duurzaam mogelijk te maken: van het winnen van grondstoffen, tot productie, vervoer, energie, afval, water, ingrediënten en verpakkingen.

Ook dragen we bij aan het verduurzamen van festivals, door al onze verpakkingen in te zamelen, plastic afval zoveel mogelijk te beperken, te voorkomen dat plastics in het milieu terecht komen en om zo veel mogelijk waardevolle grondstoffen -zoals van verpakkingen- te recyclen. Daarom doen wij de volgende promises:

  • In 2019 werken we op festivals alleen nog met volledig recyclebare verpakkingen (PET, blik)

  • In 2021 hebben wij volledig afscheid genomen van overbodige plastic items als rietjes, ballonnen en gadgets.

  • In 2021 komt er geen plastic afval meer van festivals in het milieu terecht. Door het inzetten van extra opruimploegen, retoursystemen, extra vuilnisbakken en intensieve communicatie naar de festivalbezoekers zorgen we dat ‘absoluut schoon’ de norm wordt. 

  • In 2025 willen wij al onze verpakkingen in heel Nederland terug om te gebruiken als grondstof voor nieuweverpakkingen of andere toepassingen.

  • De circulaire economie maken we zichtbaar door de nadruk te leggen op de recyclebaarheid van onze flessen en door steeds meer gerecycled materiaal

 (RPET) toe te passen in nieuwe verpakkingen. Vandaag is dat gemiddeld 43% RPET en we werken zo snel mogelijk toe naar 50%.